MENU
Головна » Соціальні послуги » Соціальна допомога вдома

Перелік заходів, що складають зміст соціальної послуги догляду вдома

№ з/п

Назва заходу

Опис заходу

 

1.

 

Допомога у самообслуговуванні

 

 

1.1

Вмивання, обтирання, обмивання

В місцевостях без комунальних зручностей -  принести  необхідну кількість води для купання (миття голови), підігріти її, налити у миску або ванну, З комунальними зручностями – набрати воду у ванну, миску. Покупати (помити голову), витерти рушником. Одягти чисту білизну, розчесати волосся, підрізати нігті. Брудну воду винести і вилити у спеціально відведене місце.

 

 

1.2

Вдягання, роздягання, взування

1.3

Купання, надання допомоги при купанні

1.4

Чищення зубів

1.5

Миття голови

1.6

Розчісування

1.7

Гоління

1.8

Обрізання нігтів (без патології) на руках або ногах

1.9

Стрижка волосся (не модельна)

 -

1.10

Допомога у користуванні туалетом (подача й винесення судна з подальшою обробкою)

-

1.11

Допомога у користуванні сечо- чи калоприймачами

-

1.12

Зміна натільної білизни

 

 

 

Зняти брудну постільну та натільну білизну (у разі необхідності обробити шкіряний покров вологою серветкою або рушником). Взяти у шафі чисту білизну, поміняти. Підготувати брудну білизну для прання.

 

 

1.13

Зміна постільної білизни

1.14

Навчання навичкам самообслуговування

-

 

2.

 

Ведення домашнього господарства

 

2.1

Придбання і доставка продовольчих, промислових та господарських товарів, медикаментів

Соціальний робітник приймає замовлення на закупівлю відповідних товарів (ліків) від споживача соціальної послуги та отримує від нього кошти. На ринку чи магазині (аптеці) купує необхідний товар,  який разом з чеком доставляє споживачу.

2.2

Допомога у приготуванні їжі (підготовка продуктів для приготування їжі, миття овочів, фруктів, посуду, винесення сміття тощо)

Щоб підготувати продукти для приготування їжі в зимовий період у сільській місцевості без комунальних зручностей, необхідно за ними сходити в погріб, а в літній  – на город. Принести з водорозбірної колонки води і помити овочі. почистити овочі (картоплю, буряк, моркву, цибулю тощо), нарізати.

Для миття посуду необхідно принесену воду підігріти на плиті або електроплитці, винести брудну воду і вилити в спеціально відведене місце.

2.3

Приготування їжі

 Підготувати продукти для приготування їжі . Принести з водорозбірної колонки води і помити овочі. почистити овочі (картоплю, буряк, моркву, цибулю тощо), нарізати. Поставити воду на газову плиту, після закипання вкинути підготовлені овочі і все, що необхідно для приготування певної страви, і зварити.

Для миття посуду необхідно принесену воду підігріти на плиті або електроплитці, винести брудну воду і вилити в спеціально відведене місце.

2.4

Миття посуду

Без комунальних зручностей - Поставити воду на газову плиту, підігріти, помити посуд, сполоснути чистою водою поставити сушитись, поскладати в шафу.

2.5

Годування для ліжково-хворих.

Соціальний робітник годує хворого приготовленою стравою, яку у разі необхідності роздрібнює (перетирає, проціджує) після чого необхідно здійснити гігієнічне полоскання ротової порожнини, вимити обличчя, прибрати і помити посуд.

 

2.6

Допомога при консервації овочів та фруктів

За проханням споживача соціальний робітник консервує овочі (помідори, огірки, кабачки тощо), варить варення і компоти. Для цього необхідно помити овочі або фрукти, посуд для консервування (банки), простерилізувати банки і кришки, в підготовлені банки покласти овочі чи фрукти, відповідно до технології здійснити їх консервування.

 

2.7

Прибирання житла: 
а) косметичне прибирання; 
б) вологе прибирання; 
в) генеральне прибирання

 

Соціальний робітник замітає приміщення, або прибирає за допомогою пилососа, складає речі, виносить сміття, здійснює вологе прибирання пилу;

 

Набрати воду з водопровідного крана, або принести необхідну кількість води з водорозбірної колонки чи колодязя, помити підлогу, здійснити вологе витирання пилу, зняти павутину, протерти підвіконня, вилити воду у спеціально відведене місце.

 

Соціальний робітник вибиває напільні доріжки, килими, миє підлогу, здійснює вологе прибирання пилу, знімає павутину, миє вікна, двері, підвіконня тощо.

 

2.8

Доставка води

Принести необхідну кількість води з водорозбірної колонки чи колодязя.

2.9

Розпалювання печей,

Соціальний робітник приносить дрова, брикет. Вибирає і викидає  попіл, перекладає в грубі дрова, розпалює. Приносить для подальшого підкладання в грубу брикет, дрова.

 

Піднесення вугілля і дров

 

2.10

Миття вікон (не більше 3)

Соціальний робітник готує розчин для миття вікон або використовує засіб для миття вікон, і наносить його на скло та рами вікна, після чого змиває чистою водою та протирає сухою та чистою ганчіркою. Миття вікон проводиться при температурі повітря не нижче + 18С. Принести необхідну кількість води з водорозбірної колонки чи колодязя.

2.11

Обклеювання вікон

Соціальний робітник спеціальним клейким папером або поролоновою стрічкою обклеює щілини в рамі вікна.

2.12

Прання білизни та одягу

Прання білизни (ручне) у замовника вдома в місцевостях без комунальних зручностей. Необхідно принести потрібну  кількість води з водорозбірної колонки або колодязя, підігріти її до температури 40о С, підготувати білизну до прання, налити воду у миску, додати миючий засіб замовника, попрати, тричі прополоскати в холодній воді. Випрану білизну віджати та розвісити для сушіння. Брудну воду винести та вилити у спеціально відведене місце. Миску вимити.

Пральний порошок за кошти підопічного.

2.13

Прасування

Випрану білизну прасують, сортують  відповідно до найменувань, а потім складають у шафу.

2.14

Ремонт одягу (дрібний)

Необхідно взяти річ, яка потребує ремонту, голку з ниткою, ґудзик або інше і полагодити її (пришивання ґудзиків тощо).

2.15

Прибирання подвіря(підмітання, загрібання листя, розчищення снігу)

Підготувати необхідні знаряддя, прибрати подвір’я, при потребі листя, чи сміття винести або спалити.

2.16

Організація косіння трави

Отримати від споживача соціальної послуги замовлення на косіння трави. Звернутись у відповідні установи або до фізичних осіб з замовленням на вищевказані роботи. Проконтролювати  виконання робіт. По завершенню робіт позгрібати траву.

2.17

Доставка гарячих обідів з їдалень, кафе інших закладів

Отримати від споживача соціальної послуги замовлення на отримання гарячого обіду, звернутись у заклад ресторанного господарства щодо замовлення. Доставити  замовлення споживачу.

Гарячі обіди замовляються за кошти споживача.

3.

Забезпечення супроводження (супровід споживача соціальних послуг у поліклініку тощо)

Забезпечення супроводження (супровід споживача соціальних послуг  у поліклініку). При потребі соціальний працівник попередньо записує непрацездатного громадянина на прийом до лікаря. Якщо підопічний за станом здоров’я не в змозі у супроводі соціального робітника дістатися до поліклініки на маршрутному таксі, замовляється виклик автомобіля із сільської ради чи територіального центру. В день супроводження допомагає йому одягтися і дістатись до транспортного засобу. Супроводити споживача в закладі і забезпечити повернення до місця проживання.

Проїзд споживача соціальної послуги – за його кошти.

4.

Надання допомоги в оплаті комунальних послуг (заповнення абонентних книжок, оплата комунальних послуг, звірення платежів, заміна книжок)

Соціальний робітник знімає показники лічильників, заповнює абонентську книжку, отримує гроші у підопічного для оплати наданих комунальних послуг, проводить оплату. Повертає абонентську книжку. За необхідності проводить звірку платежів та заміну абонентських книжок у відповідних організаціях. Несе персональну відповідальність за збереження документів, отриманих від непрацездатного громадянина.

5.

Надання допомоги в оформленні документів (оформлення субсидій на квартирну плату і комунальні послуги)

Отримати від споживача соціальної послуги особисті документи на отримання субсидій, пільг, зробити ксерокопії необхідних документів.. Звернутись в організації та установи для отримання необхідних   документів та довідок. З пакетом документів та особистою заявою споживача звернутись в управління праці та соціального захисту населення. Заповнити декларацію доходів споживача. Доставити споживачу повідомлення про призначення субсидії або пільг. Проконтролювати отримання споживачем пільг чи субсидії.

6.

Написання листів, заяв, скарг, отримання довідок, інших документів

За проханням соціальний робітник зі слів споживача пише лист,  заповнює адресу на конверті і відносить на пошту або ж  у місті вкидає у поштову скриньку.

7.

Представництво інтересів в органах державної влади, установах, підприємствах та організаціях (виконання доручень, пов’язаних з необхідністю відвідування різних організацій)

Отримати попередню  консультацію у відповідній установі  щодо вирішення питання споживача послуги. Проінформувати споживача про результати отриманої консультації. Відвідати відповідну установу для остаточного вирішення питання споживача

8.

Надання допомоги у сільській місцевості з проведення сільськогосподарських робіт (в обробці присадибної ділянки)

Соціальним робітником закуповується за кошти підопічного необхідний посівний матеріал. Надається допомога споживачу послуг у засадженні присадибної ділянки, періодичному здійсненні прополки та у збиранні урожаю

 

8.1

Організація проведення сільськогосподарських робіт з використанням с\г техніки

Отримати від споживача соціальної послуги замовлення на косіння трави. Звернутись у відповідні установи або до приватних осіб з замовленням на вищевказані роботи. Проконтролювати  виконання робіт. По завершенню робіт позгрібати траву.

9.

Надання послуг з виконання ремонтних робіт (допомога в ремонті житлових приміщень, побілка будинку)

 

Підготувати усі необхідні для ремонту матеріали. За допомогою помічника соціальний робітник при потребі виносить з приміщення де здійснюється ремонт відповідні меблі та речі. Здійснюється власне ремонт приміщення. Зі сторонньою допомогою соціальний робітник встановлює на місце меблі та речі.

При організації ремонту соціальний робітник отримує  від отримувача послуги замовлення на виконання ремонту та звертається у відповідні установи чи до фізичних осіб з замовленням.  Проконтролювати виконання робіт

10.

Навчання користуванню та вироблення практичних навичок самостійного користування технічними допоміжними і обов’язковими гігієнічними засобами (протезами, ортезами, інвалідними колясками, катетерами, калоприймачами тощо)

-

11.

Спостереження за станом здоров’я, допомога у проведенні процедур, пов’язаних зі здоров’ям, надання допомоги до приходу лікаря, виклик лікаря додому

-

12.

Сприяння в отриманні медичної допомоги в установах охорони здоров’я та лікувально-профілактичних установах

 

13.

Сприяння у направленні до стаціонарної установи, установи охорони здоров’я та соціального захисту населення

Отримати від отримувача соціальної послуги замовлення на направлення до стаціонарної установи, установи охорони здоров’я та соціального захисту населення. Оформити  пакет  документів, необхідних  для отримання направлення (путівки) та  звернутись з пакетом документів до відповідного  спеціаліста.  Доставити отримувачу направлення (путівку).

14.

Проведення відповідно до призначень лікаря медичних процедур за наявності ліцензії на медичну діяльність цього виду

-

15

Надання допомоги у виконанні реабілітаційних (лікувально-фізичних) вправ

-

16

Сприяння в отриманні протезно-ортопедичної допомоги, технічних (допоміжних засобів), а також засобів догляду і реабілітації

 

17

Психологічна підтримка (бесіди, спілкування, мотивація до активності)

-

18

Сприяння в організації консультування отримувачів послуги із соціально-правових питань, питань отримання комунально-побутових, медичних, соціальних послуг, питань представлення й захисту інтересів отримувачів соціальної послуги у державних і місцевих органах влади, в установах, організаціях, підприємствах, громадських об’єднаннях

Отримати попередню  консультацію у відповідній установі  щодо вирішення питання споживача послуги. Проінформувати споживача про результати отриманої консультації. Організувати відвідування  відповідними спеціалістами  отримувача соціальної послуги на дому, або організувати при необхідності транспортування отримувача соціальної послуги у відповідну установу.

19

Допомога в організації взаємодії з іншими фахівцями та службами

-

20

Надання інформації з питань соціального захисту населення

-

22

Оформлення заявки на надання послуг іншими підприємствами, установами,організаціями (в т. ч. заявка на ремонт одягу,ремонт взуття, побутової техніки

 

Отримати від споживача соціальної послуги замовлення на здійснення ремонту. Звернутись у відповідні установи замовленням на ремонт. Проконтролювати якість виконання замовлення.

23

Організація розпиловки, різання, рубання і складання дров

Отримати від споживача соціальної послуги замовлення на розпиловку, різання, рубання дров. Звернутись у відповідні установи або до приватних осіб з замовленням на вищевказані роботи. Під час виконання вищевказаних робіт надавати виконавцю посильну допомогу. По завершенню робіт поскладати дрова у спеціально відведене місце.

25

Читання преси та ін.. літератури

-

[ СКАЧАТИ ЦЕЙ ДОКУМЕНТ (101.5 Kb) ]